Aktualizacja: 28-02-2024
ceny brutto

Czujnik ciśnienia TPMS

cena brutto 1szt 139,00 zł.

W cenie czujnika jest programowanie.

Usługi TPMS
Programowanie lub klonowanie czujników 100,00 4szt.
Przyuczenie czujników do samochodu
przez gniazdo OBD
50,00 kpl.
Montaż czujników w feldze 40,00 4szt.
Diagnostyka czujników 20,00 4szt.
Przyuczenie czujników przez wzbudzenie
(tylko niektóre modele samochodów np. Opel)
30,00 kpl.
wulkanizacja Artigum

Info:

  • Jeśli potrzebujesz czujnika ciśnienia do drugiego zestawu kół, możemy wykonać klony, które będą imitować Twoje oryginalne czujniki. Dzięki temu podczas sezonowej wymiany kół nie będzie konieczności ponownego programowania komputera w samochodzie.
  • Jeśli Twój czujnik ciśnienia uległ awarii lub wyczerpała się w nim bateria, możemy zamontować i zaprogramować nowy czujnik.
  • W sprzedaży posiadamy czujniki ciśnienia, które pasują do większości modeli samochodów produkowanych w Europie, USA, Canada, Japonia.

Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub odwiedź nas osobiście, sprawdzimy czy czujniki które posiadamy w sprzedaży pasują do Twojego samochodu. Czujniki TPMS które posiadamy w sprzedaży są wielokrotnie programowalne, w przyszłości można je przeprogramować do innego samochodu.

Możemy również wczytać większość czujników TPMS OEM-fabrycznych do komputera samochodu, zarówno te z częstotliwością:

433 lub 434 MHz – Europa

315 MHz – USA & Canada

czujnik ciśnienia

Często zadawane pytania :

System monitorowania ciśnienia w oponach, zwany TPMS (z ang. Tire Pressure Monitoring System), nieustannie sprawdza poziom ciśnienia w oponach i informuje kierowcę o każdej zmianie. W samochodach dostępne są dwa rodzaje systemów ostrzegania: bezpośredni, który wykorzystuje elektroniczny czujnik ciśnienia zamontowany w każdym kole, oraz pośredni, który nie posiada czujników, ale korzysta z czujnika ABS i na podstawie oporów toczenia wnioskuje, że doszło do utraty powietrza w kole. Obie metody informują o spadku ciśnienia o 25%.

Każde koło wyposażone jest w czujnik, który stale monitoruje zmiany ciśnienia oraz temperatury. Dane te są przekazywane bezprzewodowo do komputera w samochodzie za pomocą sygnału radiowego z częstotliwością 433 MHz w Europie oraz 315 MHz w USA.

Plusy

  • Bezpośredni system TPMS jest bardzo dokładny, wykrywa wahania ciśnienia od około 0,06 Bar-a.
  • Przebicie sygnalizowane jest nawet w trakcie postoju.
  • W trakcie jazdy czujnik wysyła sygnały w przybliżeniu co 30 sekund, a podczas postoju przekazuje informacje co 20 do 30 minut, czujniki aktywują się ponownie do przesyłania informacji co 30 sekund po przekroczeniu 25 km/h

 

Minusy

  • Wysoka cena nowych czujników
  • Czujniki mają przybliżoną żywotność 6 lat lub 160,000 km.
  • Ryzyko uszkodzenia czujnika w trakcie wymiany opon
  • Żeby zamienić koła miejscami trzeba przeprogramować komputer (wybrane modele)

System pośredniego monitorowania ciśnienia w oponach (z ang. Indirect Tire Pressure Monitoring System) nie korzysta z czujników TPMS, ale działa we współpracy z czujnikami ABS i mierzy prędkość kół w pojeździe. System oszacowuje prędkość każdego koła i pracuje na zasadzie założenia, że niedostatecznie napompowana opona obraca się wolniej, co powoduje zainicjowanie ostrzeżenia o spadku ciśnienia w oponach.

Plusy

  • Brak czujnika TPMS który trzeba serwisować.
  • Nie ma ryzyka uszkodzenia w trakcie wymiany opon
  • Nie wymaga serwisowania ani specjalnych narzędzi

 

Minusy

  • Minusem tego systemu jest to że system nie podaje które koło ma usterkę a kierowca musi na podstawie kontroli ciśnienia w 4 kołach wywnioskować w którym jest usterka.
  • Po zaparkowaniu system nie może zidentyfikować ubytku powietrza w kole.
  • System jest nie dokładny.
  • System może być resetowany przez kierowcę bez uprzedniego ustawienia prawidłowego ciśnienia co może doprowadzić do uszkodzenia opony .

Cennik ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo zmiany podanych cen.