Obsługujemy technologię RFT
która umożliwia dalszą jazdę samochodem po przebiciu opony. Przykładowo w firmie Goodyear technologia ta nazywa się RunOnFlat (ROF). Technologia Run On Flat to opatentowana, specjalna konstrukcja boku opony, minimalizująca odkształcenie i ryzyko zsunięcia się pony z felgi. Całkowicie pozbawiona powietrza opona z technologią Run On Flat umożliwia kontynuację jazdy z ograniczoną prędkością i na ograniczonym dystansie.
Korzyści technologii Run On Flat
- Specjalna konstrukcja boku opony utrzymuję wagę pojazdu nawet po całkowitej utracie ciśnienia.
- Nawet przy całkowitej utracie ciśnienia w oponie, parametry takie jak: przyspieszenie, hamowanie i kierowanie pojazdem pozostaje na nie zmienionym poziomie.
- Istnieje możliwość pokonania dystansu 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h w normalnych warunkach drogowych
Uwaga w zakresie bezpieczeństwa !
Opony RunOnFlat mogą zostać zamontowane tylko na samochody wyposażone fabrycznie w elektroniczny system ostrzegania o spadku ciśnienia np. czujnik w kole. Maksymalna odległość 80 km i maksymalna prędkość 80 km/h nie powinny być przekraczane
Tego typu technologie występują u wielu producentów, tylko maja inną nazwę
Bridgestone | RFT | Run Flat Tires |
RSC | Run Flat System Component | |
DG | DriveGuard | |
Continental | SSR | Self Supporting Runflat |
Dunlop | DSST | Dunlop Self Supporting Technology |
ROF | Run On Flat | |
Firestone | RFT | Run Flat Tires |
Goodyear | ROF | Run On Flat |
EMT | Extended Mobility Tyre | |
Hankook | HRS | Hankook RunFlat System |
Michelin | SST | Self Supporting Technology |
ZP | Zero Pressure (dystans do 80 km) | |
ZP SR | Zero Pressure (dystans do 30 km) | |
Nokian | FRT | Flat Run Technology |
Pirelli | RFT | Run Flat Tires |
Yokohama | ZPS | Zero Pressure System |